Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO E‑SHOP

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti SICHROVKA s.r.o., se sídlem Soběhrdy 77, 256 01 Soběhrdy, IČO 10975055, zapsané v obchodním rejstříku pod sp. zn. C 47324 vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem, e‑mail info@sichrovkazprirody.cz, telefonní číslo +420 733 661 388 („My“ nebo „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník“), ve znění pozdějších předpisů, vzájemná práva a povinnosti Vás jako kupujících a Nás jako prodávajících, vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené prostřednictvím e‑shopu na webových stránkách www.sichrovkazprirody.cz.

Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, které naleznete na adrese www.sichrovkazprirody.cz/ochrana-osobnich-udaju.

Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat; tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.

Komunikujeme primárně na dálku. Smlouva je uzavírána distančním způsobem v prostředí e‑shopu prostřednictvím rozhraní webové stránky („webové rozhraní e‑shopu“).

Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na našem e‑shopu, má tato konkrétní dohoda přednost.

1. NĚKTERÉ DEFINICE

1.1. Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;

1.2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, včetně ceny za jeho zabalení;

1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;

1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;

1.5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o DPH na Celkovou cenu;

1.6. Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Námi;

1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů, umožňující uchování zadaných údajů a historii objednávek a uzavřených Smluv;

1.8. Vy jste osoba nakupující na našem e‑shopu (kupující);

1.9. Zboží je vše, co můžete na e‑shopu nakoupit.

2. OBECNÁ USTANOVENÍ A POUČENÍ

2.1. Koupě Zboží je možná pouze přes webové rozhraní e‑shopu.

2.2. Při nákupu Zboží jste povinni poskytnout pravdivé a správné informace. Informace poskytnuté při objednání budeme považovat za pravdivé a správné.

3. UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1. Smlouvu s námi lze uzavřít pouze v českém jazyce.

3.2. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím e‑shopu; náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy a neliší se od Vaší základní sazby (zejména přístup k internetu). Odesláním objednávky souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

3.3. Pro uzavření Smlouvy vytvoříte na e‑shopu návrh objednávky obsahující:

   a) informace o nakupovaném zboží (volbou „Do košíku“);

   b) informace o ceně, ceně za dopravu, způsobu platby celkové ceny a zvoleném způsobu doručení;

   c) Vaše identifikační a kontaktní údaje (jméno, příjmení, doručovací adresa, telefon, e‑mail);

   d) u smluv s pravidelným/opakovaným plněním i dobu dodávání.

3.4. Až do vytvoření objednávky můžete údaje měnit a kontrolovat. Objednávku vytvoříte stiskem tlačítka „Objednávka zavazující k platbě“ po potvrzení seznámení se a souhlasu s Podmínkami (zaškrtávací políčko).

3.5. Objednávku potvrdíme e‑mailem na adresu zadanou v objednávce; součástí potvrzení je její shrnutí a tyto Podmínky. Potvrzením dochází k uzavření Smlouvy.

3.6. Objednávku nemusíme potvrdit zejména, pokud zboží není dostupné nebo překročíte limit kusů; v takovém případě Vám zašleme nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě. Smlouva je uzavřena jejím potvrzením z Vaší strany.

3.7. Je‑li na e‑shopu nebo v objednávce uvedena zjevně chybná cena, nejsme povinni zboží za tuto cenu dodat, i když jste obdrželi potvrzení objednávky. Zašleme Vám novou nabídku; nepotvrdíte‑li ji do 3 dnů, můžeme od Smlouvy odstoupit. Zjevnou chybou je zejména cena neodpovídající obvyklé ceně či s chybějící/přebývající cifrou.

3.8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká povinnost zaplatit celkovou cenu.

3.9. Objednávku můžete učinit i prostřednictvím uživatelského účtu; jste povinni zkontrolovat správnost a úplnost údajů.

3.10. Umožňujeme uplatnit slevy vyplněním příslušného pole v objednávce.

4. UŽIVATELSKÝ ÚČET

4.1. Na základě Vaší registrace můžete přistupovat do svého uživatelského účtu.

4.2. Při registraci uvádějte pravdivé a správné údaje a v případě změny je aktualizujte.

4.3. Přístup je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Tyto údaje střežte; za jejich zneužití neneseme odpovědnost.

4.4. Uživatelský účet je osobní a nesmíte jej poskytovat třetím osobám.

4.5. Účet můžeme zrušit zejména při nečinnosti delší než 365 dní nebo porušení povinností ze Smlouvy.

4.6. Dostupnost účtu nemusí být nepřetržitá (nutná údržba HW/SW).

5. CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

5.1. Cena je uvedena na e‑shopu, v objednávce a ve Smlouvě. V případě rozporu platí cena uvedená v objednávce. Uvedena je i cena za dopravu a podmínky dopravy zdarma.

5.2. Celková cena je včetně DPH a všech zákonných poplatků.

5.3. Celkovou cenu požadujeme po uzavření Smlouvy a před předáním zboží. Způsoby úhrady:

   a) bankovní převod (splatnost 5 dnů; platební údaje v potvrzení objednávky);

   b) online kartou přes platební bránu GoPay (splatnost 2 dny; dle podmínek platební brány);

   c) dobírka (úhrada při převzetí zboží);

   d) hotově při osobním odběru (úhrada při převzetí).

5.4. Fakturu vystavíme elektronicky po úhradě a zašleme na Váš e‑mail; bude také dostupná v uživatelském účtu a fyzicky přiložena ke zboží.

5.5. Vlastnické právo přechází na Vás po zaplacení celkové ceny a převzetí zboží.

6. DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI

6.1. Způsoby doručení:

   a) osobní odběr na smluvených výdejnách (viz objednávkový proces);

   b) osobní odběr na výdejních místech Zásilkovny;

   c) doručení prostřednictvím dopravní společnosti Zásilkovna.

6.2. Doručujeme pouze v rámci České republiky.

6.3. Doba doručení závisí na dostupnosti zboží a zvoleném způsobu doručení a platby; předpokládanou dobu sdělíme v potvrzení objednávky. Údaje na e‑shopu jsou orientační. O možnosti osobního odběru informujeme e‑mailem.

6.4. Při převzetí zkontrolujte neporušenost obalu; zjevné porušení obalu (indikující neoprávněnou manipulaci) opravňuje zásilku nepřevzít a bezodkladně nás i dopravce informovat.

6.5. Nepřevezmete‑li zboží (mimo situací dle 6.4), nejde o naše porušení povinnosti dodat. Můžeme od Smlouvy odstoupit pro Vaše podstatné porušení; nároky na úhradu dopravy a případné škody tím nejsou dotčeny.

6.6. Je‑li z Vašich důvodů nutné opakované doručení či doručení jinak, než bylo dohodnuto, hradíte související náklady (splatnost do 14 dnů od oznámení platebních údajů e‑mailem).

6.7. Nebezpečí škody na věci přechází na Vás převzetím zboží; nepřevezmete‑li, přechází okamžikem, kdy jste je mohli převzít.

6.8. Nebylo‑li zboží uvedeno „skladem“ a dojde k mimořádnému výpadku výroby nebo prodlení dodavatele, sdělíme novou očekávanou dostupnost/dodání.

6.9. Nebudeme‑li schopni dodat ani do 30 dnů po původně sdělené době dodání, může kterákoliv strana od Smlouvy odstoupit.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Při přechodu nebezpečí škody dle čl. 6.7 je zboží bez vad, zejména:

   a) má dohodnuté či obvyklé vlastnosti;

   b) je vhodné k uvedenému či obvyklému účelu;

   c) odpovídá vzorku (byl‑li sjednán);

   d) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;

   e) splňuje právní požadavky;

   f) není zatíženo právy třetích osob.

7.2. Práva z vadného plnění se řídí Občanským zákoníkem (§ 1914–1925, § 2099–2117, § 2161–2174) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

7.3. Vadu nám oznamte e‑mailem či dopisem na naše kontakty (lze využít vzorový formulář – příloha č. 1). Zvolte způsob vyřízení vady; ten lze změnit jen v případech dle čl. 7.4. Pokud způsob nezvolíte, uplatní se práva dle čl. 7.5 i při podstatném porušení Smlouvy.

7.4. Podstatné porušení Smlouvy – Vaše práva:

   a) odstranění vady dodáním nového zboží bez vady / dodáním chybějící části;

   b) odstranění vady opravou;

   c) přiměřená sleva z ceny;

   d) odstoupení od Smlouvy.

   Neodstraníme‑li vadu v přiměřené lhůtě nebo odmítneme‑li, náleží Vám práva dle písm. c) a d). Je‑li vada neopravitelná, můžete zvolit jiný způsob.

7.5. Nepodstatné porušení – Vaše práva:

   a) odstranění vady dodáním nového zboží / dodáním chybějící části;

   b) odstranění vady opravou;

   c) přiměřená sleva;

   neodstraníme‑li vadu včas nebo odmítneme‑li, můžete odstoupit. Odstoupit lze i při opakovaném výskytu vad po opravě nebo při větším počtu vad.

7.6. Odstoupit či požadovat novou věc nelze, nelze‑li zboží vrátit ve stavu, v jakém jste jej obdrželi, s výjimkou:

   a) změny stavu v důsledku prohlídky;

   b) použití před zjištěním vady;

   c) nemožnosti vrácení nikoli Vaším zaviněním;

   d) částečného prodeje/spotřeby/pozměnění při obvyklém užití (vrátíte zachovatelnou část; odpovídající část ceny se nevrací).

7.7. Do 3 dnů potvrdíme přijetí reklamace (datum přijetí a odhad doby vyřízení). Vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů (lze dohodnout prodloužení). Po marném uplynutí lhůty můžete odstoupit.

7.8. O vyřízení reklamace informujeme e‑mailem. Je‑li reklamace oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů (prokažte doklady). Při výměně zboží nám vrátíte původní; náklady vrácení hradíme my.

7.9. Jste‑li podnikatel, jste povinni vytknout vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí.

7.10. Jste‑li spotřebitel, můžete uplatnit práva z vad v lhůtě 24 měsíců od převzetí spotřebního zboží.

7.11. Práva z vad se neuplatní u:

   a) zboží prodaného za nižší cenu kvůli vadě, pro kterou byla sleva sjednána;

   b) opotřebení běžným užíváním;

   c) použitého zboží v rozsahu odpovídajícím stáří/opotřebení při převzetí;

   d) případů vyplývajících z povahy zboží.

8. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

8.1. Odstoupení ukončuje smluvní vztah od počátku, a to z důvodů a způsoby uvedenými v těchto Podmínkách.

8.2. Jste‑li spotřebitel, máte dle § 1829 Občanského zákoníku právo odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od doručení zboží (u více druhů/částí běží od dodání poslední části; u pravidelných dodávek od první dodávky). Odstoupit lze e‑mailem nebo dopisem na naše kontakty; lze využít vzorový formulář (odkaz „reklamace“ v patičce webu).

8.3. Odstoupit nelze, pokud je předmětem Smlouvy:

   a) zboží s cenou závislou na výchylkách finančního trhu;

   b) dodání alkoholických nápojů po 30 dnech s cenou závislou na výchylkách finančního trhu;

   c) zboží upravené podle Vašeho přání/pro Vaši osobu;

   d) zboží podléhající rychlé zkáze a zboží po dodání nenávratně smísené s jiným;

   e) zboží v uzavřeném obalu vyňaté z obalu z hygienických důvodů;

   f) dodávka audio/video nahrávky nebo počítačového programu s porušeným obalem;

   g) dodávka novin, periodik nebo časopisů;

   h) dodání digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty a s poučením o ztrátě práva odstoupit.

8.4. Lhůta je zachována, odešlete‑li oznámení o odstoupení v jejím průběhu.

8.5. Cenu vrátíme do 14 dnů od účinnosti odstoupení na účet, z něhož byla uhrazena (nebo který určíte); nevrátíme dříve, než obdržíme zboží nebo doložíte jeho odeslání. Vracejte prosím čisté, ideálně v originálním obalu.

8.6. Zboží zašlete do 14 dnů od odstoupení; náklady vrácení nesete Vy. Vrátíme i cenu dopravy, nejvýše však ve výši nejlevnějšího námi nabízeného způsobu dodání. Odstoupíte‑li pro naše porušení Smlouvy, hradíme náklady vrácení do výše takto definované ceny dopravy.

8.7. Odpovídáte za škodu vzniklou nevhodným nakládáním se zbožím nad rámec nutný ke zjištění povahy a vlastností; škodu vyúčtujeme (splatnost 14 dnů). Nevrátili‑li jsme dosud cenu, můžeme započíst.

8.8. Můžeme odstoupit kdykoli před dodáním zboží, existují‑li objektivní důvody nemožnosti dodání (včetně důvodů na straně třetích osob či povahy zboží) nebo jsou‑li v objednávce zjevně nesprávné údaje. Nakupujete‑li jako podnikatel, můžeme odstoupit kdykoli i bez udání důvodu.

9. ŘEŠENÍ SPORŮ SE SPOTŘEBITELI

9.1. Nejsme vázáni žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

9.2. Stížnosti vyřizujeme na e‑mailu info@sichrovkazprirody.cz; informaci o vyřízení zašleme na Váš e‑mail.

9.3. Mimosoudní řešení sporů: Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ 00020869, www.coi.cz. Platformu ODR lze využít na ec.europa.eu/consumers/odr.

9.4. Evropské spotřebitelské centrum ČR, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem dle nařízení (EU) č. 524/2013.

10. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

10.1. Obsahuje‑li náš vztah mezinárodní prvek, řídí se právem České republiky; práva spotřebitelů dle jejich právního řádu nejsou dotčena.

10.2. Písemnou korespondenci si doručujeme elektronicky. Naši e‑mailovou adresu najdete v identifikačních údajích; doručujeme na e‑mail uvedený ve Smlouvě, v uživatelském účtu nebo použitý pro kontakt s námi.

10.3. Smlouvu lze měnit pouze písemnou dohodou. Podmínky můžeme měnit a doplňovat; změny se netýkají již uzavřených Smluv. U smluv s pravidelným plněním zašleme informaci o změně min. 14 dní před účinností; neobdržíme‑li výpověď do 14 dní, nové podmínky se uplatní pro další dodávku. Výpovědní doba činí 2 měsíce.

10.4. V případě vyšší moci (např. přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů) neneseme odpovědnost za škodu; trvá‑li déle než 10 dnů, mohou obě strany odstoupit.

10.5. Smlouva včetně Podmínek je archivována elektronicky u nás a není přístupná. Podmínky a potvrzení objednávky se shrnutím obdržíte e‑mailem – doporučujeme je uložit.

10.6. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 3. 2024.

Užitečné odkazy: